Reisverhaal naar Ibiza van John

John zijn reis naar Ibiza is mede mogelijk gemaakt door Zonzoekersreizen. Zonzoekersreizen organiseert betaalbare, nationale en internationale reizen voor mensen met een fysieke handicap. John is autistisch, doof en hij heeft ernstige longklachten.

Hallo luitjes hier is mijn reisverhaal naar Ibiza. De vakantie is een week voorbij en ik heb de eerste drie dagen benut om mijn koffer in te pakken. De dag voor vertrek naar Ibiza heb ik alles keurig dichtgedaan met een mooi slotje. Ook mijn handbagage heb ik klaargezet. Ik was helemaal voor mijn reis naar Ibiza. 's Middags heb ik nog geprobeerd te slapen, maar dat lukte me niet. Het was ook erg spannend allemaal. Een vakantie naar Ibiza! Niet zomaar een vakantie natuurlijk. Diezelfde middag kreeg ik ook nog bezoek om afscheid van mij te nemen. 's Avonds kreeg ik nog meer bezoek en toen mijn oudste broer me op kwam halen heb ik ook van mijn eigen huis afscheid genomen.

Op Schiphol kon ik mijn zenuwen nog net in bedwang houden. Gelukkig vertrok het vliegtuig snel. We gingen om 6 uur 's ochtends de lucht in. Het was zelfs nog donker en ik heb de gehele vlucht naar Ibiza geslapen. Niet zo vreemd, aangezien ik al 24 uur niet geslapen had.

Bij aankomst op het vliegveld van Ibiza scheen de zon al heerlijk en we vertrokken naar het hotel. Bij aankomst kregen we direct de sleutel. Ze zagen vast hoe moe ik was, want in het hotel heb ik zelfs nog als een roos geslapen. Ik kwam hier helemaal van bij en was klaar om van Ibiza een leuke vakantie te maken.

Leuk was het zeker op Ibiza. Ibiza heeft een erg mooie omgeving, maar door het klimaat had ik de eerste dagen last van een flinke benauwdheid door mijn longproblemen. Nadat ik mijn medicijnen had ingenomen heb ik hier gelukkig nog maar weinig last van gehad. De groep waarmee ik op Ibiza was vond ik echt gezellig en iedereen ging zijn eigen kant uit, om te doen wat hij leuk vond. Op de afgesproken tijd zaten we allemaal lekker op tijd aan tafel om een goed plekje te vinden. Het eten op Ibiza was ook erg lekker. Na het eten gingen we met de hele groep gaan wandelen om het eten te laten zakken. 's Avonds was het ook erg fijn; een flinke borrel, een lekker groot glas bier of een andere versnapering.

Met een handicap een rondreis maken in de bus over Ibiza

Zelf ben ik slechts één dag met de groep met de bus rond de eiland mee geweest. Dit kan ik iedereen erg aanraden. Het is erg gezellig en je ziet de mooiste plekken van het eiland en de schitterende kust van Ibiza. In de verte zie je schilderachtige eilandjes die het eiland omringen. Vanwege mijn fysieke gesteldheid kon ik helaas niet te veel lichamelijke arbeid verrichten en heb ik bijna alle dagen op strand gelegen wat absoluut geen straf is! Ik heb de verhaaltjes Esther gelezen, die ook mee was vanuit Zonzoekersreizen en ik vind het erg knap dat ze alleen op vakantie is gegaan. Dat ze dan in haar situatie, ze heeft ook lichamelijke beperkingen, nog met de groep uit is gegaan vind ik echt bewonderenswaardig. Met haar heb ik ook nog lekker een biertje gedronken en met haar op het strand gelegen. Ik denk dat de begeleiders van Zonzoekersreizen Marieke en Mirjam haar ook echt goed hebben geholpen, zoals ze dat bij iedereen hebben gedaan die mee is gegaan naar Ibiza. Met mijn beperkingen kan ik niet overal aan deelnemen, maar Ibiza heeft een fijne combinatie van een mooie natuur, warme goudgele stranden en lekkere temperaturen, dat voor iedereen erg aantrekkelijk is.

Van mijn vakantie naar Ibiza heb ik zeker genoten en ik kijk er naar uit volgend jaar weer naar zo'n mooie plek als Ibiza te gaan. Zeker met zulke fijne mensen als Esther, Marieke en Mirjam van Zonzoekersreizen.

Heel veel groetjes van John, XXX!

Ibizavakanties bedankt John en Zonzoekersreizen voor hun oprechte en leuke reisverhaal naar Ibiza.